First 2021 Japan Book Partners Confirmed

The Dream Collective officially announced the second edition in our “Together, She…” book series with the first three partners – salesforce, Adobe and Morgan Stanley.

With such an impressive lineup, it’s difficult to imagine that the next announcement is equally as exciting!

The three new partners coming together to write the next chapter in Japan’s gender equality journey are… Amundi, Bosch and Deloitte.

日本語文も続く

About the project

The Dream Collective are uniting business leaders, KOL’s and advocates of change from some of Japan’s most established brands to contribute to our book to be released in 2021 “Together, She…”. 

The book will contain personal stories from individuals and organisations on how they empowered, mentored, sponsored or supported women in their lives to reach their full potential and collectively sponsor a minimum of 100 high-potential young professional women into leadership development training.

In light of the coronavirus pandemic and the significant shifts in the corporate landscape in Japan, the book will focus on stories around how participating businesses:

  • Created innovation from a crisis and how that contributed to female advancement.
  • Showed resilience in their careers and leadership.
  • Bounced back from a difficult time / problem.
  • Created an environment for women to progress forward to their moonshot vision.

Turning the page

The 2021 book project has been developed off the momentum seen from the 2020 book project, Together, She Shines Brighter, which was joined by:

  • adidas
  • Starbucks
  • Grand Hyatt Tokyo
  • Unilever
  • Suntory
  • Johnson Controls Hitachi
  • LVMH 
  • Manabicia
  • Robert Walters Japan
  • Konica Minolta
  • Burton
  • Aman
  • Bristol-Myers Squibb
  • Cooper Vision
  • Lixil
  • Domo
  • Novartis
  • Recruit
  • Societe Generale
  • UCB

“What was important for us what to share our experiences, some of our failures and some of our successes but also be a part of a community of learners here in Japan – together we can share experiences and grow faster.”

 – Christelle Ravez, Head of HR, Novartis

“For 20 global companies to come together, regardless of being from different industries and to work as a collective towards the same goal and act on it, is an incredible opportunity to be part of.”

  – Kazumi Tsuji, Executive Officer, Bristol-Myers Squibb

“We have decided to join as a group of companies coming from the private and corporate world because we have the belief that we must join our forces to set the tone and stimulate the public world to innovate and step change their vision in this particular society of Japan. The future of Japan is women.”

– Stephane Voyer, Head of HR, LVMH

View The Dream Collective’s global website here.
Purchase Together, She Shines Brighter here.


Is your business looking to attract female talent through creative employer branding solutions? Let us know & we can share the 2020 Performance Report.

2021年のD&I書籍、最初のパートナーが確定

私たちの想いが詰まった書籍 「女性が共に・・・」 シリーズの第2作目が来年出版されます。そちらに登場して頂く企業の皆様の中から、まずは3社をご紹介させて下さい!
salesforce, Adobe, Morgan Stanley

こちらの素晴らし3社を見て頂いたら分かる通り、さらに次にご紹介する3社にも期待が高まります!日本における男女平等やダイバーシティー&インクルージョンへの新しい取り組みについて語って頂く、さらなる3社はAmundi, Bosch, Deloitteです。

プロジェクトについて:

ザ・ドリーム・コレクティブは、2021年に発売予定の書籍「Together, She…」に貢献していただく、日本を代表するブランドのビジネスリーダーや主要なオピニオンリーダー、変革の提唱者を結集しております。

この本では、個人や組織がどのようにして女性の可能性を最大限に引き出すために力を与え、指導し、支援し、支えたのかの個人的な体験談を共有いただいております。また、参加企業より、ハイポテンシャルなミッドキャリアの女性を合わせて100人以上リーダーシップ開発トレーニングに参加いただいております。

コロナウイルスの大流行や日本の企業を取り巻く状況の大きな変化を踏まえて、参加企業がどのように行動しているのかを中心にストーリーを展開します:

  • 危機からイノベーションを起こし、それが女性の活躍にどのように貢献したか。
  • キャリアやリーダーシップにおいて、レジリエンスを発揮した。
  • 困難な時期や問題から立ち直った。
  • どのように女性がムーンショットのビジョンに向かって前進できる環境を作ったか

次のチャプターへ

2021年の書籍プロジェクトは、以下の企業が参加した2020年の書籍プロジェクト「Together, She Shines Brighter」に基づき作られています:

  • アディダス
  • スターバックス
  • グランドハイアット東京
  • ユニリーバ
  • サントリー
  • ジョンソンコントロールズ日立空調
  • LVMH
  • マナビシア
  • ロバート・ウォルターズ・ジャパン
  • コニカミノルタ
  • バートン
  • アマン
  • ブリストル・マイヤーズ・スクイブ
  • クーパービジョン
  • リクシル
  • Domo
  • ノバルティス
  • リクルート
  • ソシエテ・ジェネラル
  • UCB

「私たちにとって重要だったのは、私たちの経験、失敗や成功を共有するだけでなく、ここ日本の学習者のコミュニティの一員になることでした。一緒であれば、経験を共有してさらに早く成長できます」

 – ノバルティス 人事部長 クリステル・ラベス

「異なる業界の企業であるにも関わらず、グローバル企業20社が一堂に会し、同じ目標に向かって集団として取り組み、それに向かって行動することは、信じられないほどのチャンスです」

  – ブリストル・マイヤーズ・スクイブ 執行役員 辻和美

「私たちは、この日本という特殊な社会の中で、イノベーションを起こし、ビジョンを変えるためには、私たちの力を結集して、トーンを設定し、社会を刺激しなければならないという信念を持っていることから、私たちは、民間と企業の世界から来た企業のグループとして参加することにしました。日本の未来は女性なのです」

– LVMH 人事部長 ステファン・ボイヤー


あなたの企業は、クリエイティブな雇用者ブランディングソリューションを通じて、女性の人材を惹きつけたいと考えていますか?ご興味がある方には2020年のパフォーマンスレポートをご提供します。